Usch..

Drömde en dröm inatt som verkligen äcklade mig och jag tyckte väldigt illa om mig själv när jag vaknade.


I drömmen befann jag mig hemma. Jag gick ut på balkongen och fann där en person jag tycker extremt, extremt illa om. Skulle sagt hata, men jag tror inte man kan hata någon man en gång älskat. Där satt alltså denna personen, och jag har ingen aning om varför. Jag försökte göra mig av med personen genom att be denna att gå, lämna mitt hem och mig ifred.
Det fungerade inte. Personen ville prata. "Det är försent, det har gått en massa år nu" tänkte jag, men jag satte mig bara ned och lyssnade. Personen pratade om att denne inte vill bråka, att vi måste kunna hälsa på varandra om vi möts. Att vi till och med kan vara vänner. Det enda jag tänkte när denne sa alla dessa saker var "Du har aldrig sagt förlåt. Aldrig någonsin, och jag kan inte förlåta dig utan en ärlig ursäkt". Men jag sa aldrig detta. Nu ville personen att vi skulle gå ut och umgås. Jag lät mig dras med. I kroppen fanns många känslor. En av dem var nyfikenhet, jag undrade vad som skulle hända sen. En annan var ångest, för jag visste att det var fel, att jag bröt mot allt som är jag.


Någonstans här vaknar jag. Eller slutar minnas iallafall. Och jag blir bara så äcklad. Och rädd. Tänk om jag skulle göra så? Det senaste halvåret har jag förändrats inombors på så många sätt att jag inte vet hur jag skulle reagera på en sån situation. Jag står fortfarande för samma värderingar och har samma principer som för ett år sedan. Det har inte förändrats. Men, har jag blivit svagare? Eller har jag blivit starkare? Kan jag fortfarande stå fast vid dessa värderingar och principer lika stenhårt som förut?


För jag tycker verkligen otroligt illa om personen i drömmen, och jag kommer nog alltid att göra det. Inte för det den gjorde, utan för att det aldrig kom en ursäkt. Åtminstonde inte direkt till mig, sen fanns det ju andra som framförde meddelanden som var eller inte var sanna, omöjligt att veta. Oavsett så duger det inte. Och en ursäkt duger inte nu heller, oavsett hur den kommer.


Jag tycker inte om att vara osäker på min egen styrka.


Kommentarer
Postat av: Josefin

får en svag känsla att de kan handla om mig eftersom vi stötte på varann här om dagen, stämmer min? :P

2010-06-17 @ 21:19:46
Postat av: Sandra

HAHAHA men gud nej! :) Tror du jag hatar dig?! Haha nejnej, det var absolut inte du i drömmen haha! :)

2010-06-17 @ 23:26:24
URL: http://embrasse.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0