Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?

Jag bjuder inte så ofta på mat tror jag! Men om jag skulle bli ombedd att arrengera en middagsbjudning just precis nu skulle jag nog laga moussaka!
Jag vet inte hur moussaka ska tillagas egentligen men jag följer ett recept ur en kokbok med mat anpassad för lchf-kost. Så i botten ligger skivor med aubergine (som jag inte äter, är för mammas skull. jag tycker inte om det), sen ett lager med köttfärs med lite lök och tomatpure och grädde och allt det, och högst upp ligger ett lager med en gegga gjord på ägg, ost och majonäs som blir gyllenbrun och fin i ugnen!
Till detta äter man sallad eller vad man vill. :) Väldigt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0