.

Jag är hungrig

would love to


<3

Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!

haha

Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!

Jaaaa :D

Idag har jag och mamma suttit i flera timmar och tittat på oändligt antal flyg och hotell. Det hela började med en drömmande kommentar från mig imorse om att jag någon gång i livet vill åka till London med henne..
För er som inte känner min mamma så kan jag informera om att för henne är inte "någon gång i livet" något som duger direkt..
Sååååå..

Nu har vi en resa bokad! :D
Egentligen skulle vi åka tre dagar men det blev bara två för flygtiderna sög stenhårt.. Så tre dagar efter att jag fyllt 18 sätter vi oss på ett plan snuskigt tidigt på morgonen och landar på Heathrow!
Vi ska bo på ett B&B tre minuter från Oxford street! Samma ställe jag bodde på sist jag var där, mitt i smeten! Jättekul :)


me so sleepy


Nej, nu får det vara nog

Blir ju bara låttext efter låttext i den här bloggen.. Nu var jag påväg att skriva en till men tog bort hela grejen. Knäppt ju!

Idag har jag gjort.... ingenting. Eller jo, jag har hjälpt mamma med något dokument hon måste göra och så har jag tvättat en maskin.. That's it. Illa.. Ja..

Har tänkt på en sak.. Jag HATAR att jag alltid är så kissnödig när jag vaknar. Jag kan ALRIG ligga kvar i sängen och njuta. Vissa mornar öppnar jag ögonen och tre sekunder senare står jag upp, seriöst. Och efter att jag varit uppe är jag klarvaken.. Finns det inget man kan göra? Typ ställa klockan på sex och gå upp och kissa i mörkret och hoppas att man inte är kissnödig nästa gång man vaknar..

Dethär har aldrig varit ett problem förut, men nu.. !


I love you til the end ♥

I can't escape. I love you til the end. I just want to tell you nothing. You don't want to hear. All I want is for you to say....... ♥



♥♥♥♥♥♥ MJAUUU ♥♥♥♥♥♥


Wake me up when september ends

        

.

jag vill vara fem år igen och mata ankorna med mormors hand i min

frukost. fortfarande sur.

img_6807 (MMS)

frukost. fortfarande sur.


Min dumma jävla apa till lillasyster väc...

Min dumma jävla apa till lillasyster väckte mig för en stund sen för att fråga om en plattång. Trots att jag tydligt visat att idag ville jag SOVA UT!! S


night night (mitt ansikte är för trött och...

img_6807 (MMS)

night night (mitt ansikte är för trött och osminkat för att ni ska få det stora nöjet att se det)


men seriöst?

20 personer har varit inne här idag och inte en enda kommentar.. blir besviken på er, allihopa!!

Nu tänker jag gå och sova.. Imorgon ska jag först äta en megalång och megagod frukost i ett tyst, lugnt kök. Sen ska jag ut i det (förhoppningsvis fina vädret på en promenad. Sen måste jag plugga historia, vilket jag helst inte vill tänka på just nu... !!
Uppdaterar med mycket bilder imorgon :)
puss på alla (dåliga på att kommentera) söta läsare

....

har just sett det sista avsnittet av lost.
sista.
någonsin..
det var inte som jag ville,
och inte som jag trodde att det skulle vara.
vilket i sin tur måste göra det bra,
och som vanligt med lost, äckligt genomtänkt.
men vissa delar fattar jag inte..
jag kan inte beskriva denna upplevelse med andra ord än sorg..

sorg för att ALDRIG mer, det är SLUT..
önskar slutet hade varit bättre, men det kanske inte går jag vet inte.. manusförfattarna är genier hur som helst.. Jeffrey Lieber, Damon Lindeloff och JJ Adams har vi att tacka för världens bästa serie..
SOM NU ÄR SLUUUUUUUUUUUUUT :( :(:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( </3 </3 </3 </3 </3 </3 </3 </3 </3 </3 </3 </3 </3 </3 </3 </3 </3


Varför?!

Varför är det aldrig någon som kommenterar? :( :( Jag ser ju att ni läser!!
Jag blir så glad av kommentarer :) Så nu tycker jag att ALLA lämnar en kommentar! :)

Köpenhamn!

Nu har jag glömt att blogga igen haha! Tycks göra det emellanåt...
Idag har jag shoppat kläder :) Först och främst till mamma men jag fick med mig lite hem jag med! 2 bhar, ett par kortare jeansleggings och en fin topp :)
Efter shoppingen har jag bara varit hemma :) Småplanerat inför en eventuell resa till Köpenhamn i sommar med bästa vän! <3
Hoppas verkligen det blir av! Var där för typ två år sedan men det var bara ett par dagar, lite tråkigt.. Vi stannar lite längre och gör lite roligare saker kanske haha :)
Det blir antingen innan eller efter jag fyller arton, jag hoppas nästan på innan för om dte blir efter så blir det såå långt bort haha!

Igår storstädade vi först hela lägenheten, något som deffinitivt tog sin lilla tid. Dessutom skulle vi tvätta BERGET med kläder, jag låg lite efter på tvättfronten kan man säga...........
Så nu har jag en garderob FULLPROPPAD med rena kläder!
Efter det så gick jag ut och träffade Seffi och sen Lea :)

Så nu vet ni, alla som bryr sig så mycket... !! ♥








Just the thought of losing you makes my eyes tear up..

I♥YU


21 maj år 2007...

.. då skrev jag såhär på min dåvarande blogg;

"Man tror att folk känner en bra, men det visar sig att man har fel ...

vad gör man då åt det ? vad gör man när det känns som ett stort jävla fiasko, all den vänskap man har?
man trodde man aldrig skulle bli sviken, att nån alltid skulle finnas där...
när det sen visar sig att man har fel, vad gör man då?
när man har gått med ständig lycka i kroppen, hysat lång tid, och sen bara allt pajjas på fyra dar?
kan nån säga vad man ska göra då, för jag famlar i möärkret efter en lösning, men det är som å greppa luft..."

Usch, jag kommer ihåg hur ledsen jag var. Jag hade precis kommit hem från ett konfirmationsläger och fick reda på att en av mina vänner som var där med mig hade snackat massa skit bakom ryggen på mig..
Galna tider, för tre år sen.. Vi var alla så falska, förstår inte hur en kunde lite på en annan. Hur dumma var vi?

Det kommer stunder då jag önskar att jag var lika dum och blind, men man återhämtar sig ganska fort när man hittar sånthär!

:(

Det är ingen konst att vara modig, om man inte är rädd..

Allez Ola Ole !



Frankrikes bidrag i år gillar jag desto mer! Lite tråkigt att dem bara sjunger samma sak hela tiden, men det passar mig utmärkt för då kan jag sjunga med utan att behöva tänka.... !

Denna morgon står hunden för underhållning...

img_6807 (MMS)

Denna morgon står hunden för underhållningen. Hon har varit ovanligt gosig, kan inte låta en hand vila fritt någonstans för då kommer hon dit och buffar hårt med huvudet. Hon hade heller inget emot att posera inför kameran! Tror hon har förstått att när jag lyfter telefonen så, då ska man sitta still!  (på den första bilden har hon ett hundben runt nosen, inte typ... Något annat haha) UPPDATERING: Uppenbarligen skickades bara en av bilderna.. bloggat från iPhone.. ♥


tungan som emma

igår såg vi ett program om bidragen som skulle vara med i eurovision song contest i år... och alltså jag blir nästan arg när jag hör tysklands bidrag, eftersom att jag ogillar det så EXTREMT mycket... speciellt hennes engelska.. när hon sjunger låter hon som att hon har tungan hängandes utanför munnen, som min hund...

 

 

Can't you just picture it?


Skadorna är redan kroniska


Aj aj aj aj aj aj aj aj

Så plötsligt vände ju mitt harmoniska och glada humör....
Ge mig lite glass, en filt och en bra film så kanske jag blir glad igen..
Och en alvedon tack..
:(




lunch......

img_6807 (MMS)

lunch......


Sitter på balkongen i bara en strandklänni...

img_6807 (MMS)

Sitter på balkongen i bara en strandklänning. Det luktar blommor. 50 olika barnaröster hörs i bakgrunden. Dagiset har dukat upp för mellis på gården nedanför min balkong. Det blåser varma vindar och min lugg fladdrar upp i ansiktet. Jag brukar fläta upp den i håret vanligtvis men idag struntade jag i det. Topparna är nästan vita efter förra sommarens sol. Rötterna (och ganska mycket mer än så) skulle behöva lite sol och ett bekostat besök hos frisören. Jag tar ett djupt andetag och inser att det är det här jag har väntat på nu i flera månader. Det är dags att sätta fart.


Sol och yougurt med sommarbär

Är mycket nöjd med gårdagen faktiskt!
Åt frukost med syster (SOM FYLLDE ÅR I SÖNDAGS, GRATTIS SÖTNOS!) och drunknade sen i Gossip Girl i alltför många timmar..
Kontigt det, eftersom att jag inte alls gillat serien, TILLS jag laddade ner den. Jag kan dock ha mina aningar om varför jag ens laddade ner det från början, och jag skulle sätta min högra tumme på att det beror på att Lost lider mot sitt slut. Inte på tv, så har ju säsongen just börjat.. Men som äkta lostälskare laddar jag ner och då är det bara ett eller två avsnitt kvar, NÅGONSIN. Aj, det svider... Ingen mer Josh Holloway och Evangeline Lily (Sawyer och Kate).. ? Gossip girl har blivit min rebound-serie, en sån jag fastnar för en månad och sen dumpar för någon bättre...

När jag sen tillslut tittade på klockan fick jag skynda mig att göra mig i ording och åka iväg på ett möte. Var framme vid fyra och efter en dryg timme var vi klara. Istället för att shoppa vilket jag hade planerat att göra egentligen, åkte jag direkt tillbaka till Aspudden och mötte upp Leah. Vi satte oss på en filt i solen nere i vinterviken och satt där till en fågel KANSKE kissade på mig. Eller så var det en vattendroppe, men jag tar inga risker utan gick hem och duschade.

Nu sitter jag ganska nyvaken i soffan och har ätit frukost. Det är sol ute, och jag är SÅHÄR glad :)


Green Garden Apart Hotel i Alanya

Det är helt sjukt hur tre veckor kan påverka en.
I somras spenderade jag tre veckor på hotellet Green Garden i turkiet. Det var inte de tre bästa veckorna i mitt liv precis, och inte heller första gången jag varit utomlands så länge. Men när jag gick in på hotellets hemsida och tittade på fotogalleriet så fick jag en konstig känsla i magen. En sugande, svidande, kärleksfull längtan. Och jag insåg, att det kändes som ett hem. Jag längtade automatiskt dit, så mycket att jag nästan kände mig olycklig över att inte vara där JUST NU.
Det som är konstig med detta är att av alla resor jag någonsin åkt på var detta nog den sämsta. Nej okej, näst sämsta. Mycket kändes fel och inte alls bra, men inte allt. Det som var bäst av allt var egentligen hotellet. Det finaste, största, bästa och härligaste hotell jag bott på i hela mitt liv. Och då har jag bott på en hel del.
Jag önskar verkligen att jag kunde öppna en dörr och kliva in i vårat hotellrum, byta om till bikini och sen gå ner till poolen.


På hotellet fanns tre stora pooler. Den största, var mestadels en aktivitetspool. Vattenpolo, vattengympa, massa musik osv. Pool nummer två var ett "minivattenland" med tre vattenrutchelkanor (?). Pool nummer tre, den på bilden, var min favorit. "Silent pool" kallades den. Där skulle vara tyst och lugnt, utan musik. Jag spenderade en hel dag vid den poolen ensam när resten av familjen åkte till en annan stad. Det var en av de bästa dagar jag hade där.


Det fanns en enorm buffe full med massa otrolig mat!


En bild över hela hotellområdet. Allt grönt är en stor trädgård (därav namnet green garden) där frukt och grönsaker odlades som sen serverades på buffen! Den största poolen döljs delvis av trädgården och Silent pool finns bakom ett av husen. Vi bodde högst upp, i mitten, på huset längst till höger.


Såhär såg alla andras balkonger ut, utom våran. Vi bodde somsagt högst upp, och hade inget tak. Vi fick däremot en OTROLIG havsutsikt. Det blev supervarmt på balkongen under dagarna, när man satte sig på stolarna brände man rumpan så den blev randig. Så man stod oftast och lutade sig ut och tittade på havet. Inte bara havet såg vi, utan även hela hotellområdet.

När vi först kom fram till hotellet var det kolsvart ute, så när vi kom upp till rummet så var inget annat än hotellområdet upplyst. Vi hade alltså ingen aning om vad som fanns rakt fram. Vi spekulerade om ifall det kanske fanns hav, för vi visste att hotellet skulle ligga väldigt väldigt nära havet. Kanske fanns det andra byggnader, vi hade absolut ingen aning. Supertrötta, gick vi och lade oss. När vi vaknade fick vi nästan en chock när vi tittade ut, detta var långt ifrån vad vi väntat oss ;

Dethär blev ett riktigt nostalgi-inlägg som ingen bryr sig om egentligen haha.. Men jag bryr mig inte :)


inget är rätt utan dig

Jag känner mig
ofunktionabel
trasig
förvirrad
ensam
tom
värdelös

när jag står utan dig.


bajs

img_6807 (MMS)

bajs


...

stop hurting me
my heart breaks in a thousand pieces
and don't say you don't intend to
because this is personal
I can not read your mind
just as you always says


Mitt tråkiga hår...

... skulle kunna bli så mycket roligare med hårförlängning! :) Så jag är med och tävlar om ett cliponset på arrman.se ! Klicka här för att komma till tävlingen! :)

löjligt

Det är både löjligt och irriterande hur snabbt jag läser.
En absolut fördel i vissa situationer..
Men när man har köpt en bok på över 500 sidor och bara hinner njuta av den i mindre än en och en halv dag, så blir man lätt besviken..
Boken jag har läst är "ljudet av ditt hjärta", den tredje twilightboken! Har bara sett de två första på film och det tar väl ett bra tag till numemr tre kommer på film så då köpte jag boken istället då.
Och den var verkligen jättebra!! Men fick som sagt inte njuta så länge..
Får väl köpa de två sista och sysselsätta mig med i ett par dagar också..
Haha fan, det suger att läsa så fort.
Jag och syrran tog tid. När jag läste i min egen takt (dvs inte stressade igenom för att det skulle gå så fort som möjligt) och krävde lite betänketid eftersom det var en sak jag inte förstod, tog det mig en minut att läsa en sida (pocket).
Boken är på typ 525 sidor tror jag..
525/60=8,75 .. Alltså läste jag boken på ca 9 timmar.. VEM GÖR SÅ?!


kan inte sätta ord

Jag tycker så jävla illa om dig just nu.
Du är så elak och orättvis. Det här är inte mitt fel, men du beter dig som att allt som händer har jag orsakat med avsikt.
Du sätter upp en sån mask inför andra, tom dem som det är meningen att alla masker och kostymer ska av för. Dem som du tvingar mig att släppa masker och kostymer för, varför ska jag men inte du?
Du gör inte som du säger att du ska göra. Men jag ska hålla löften och tillochmed svaga antydningar.
Det är inte rättvist, det du gör, och jag förtjänar det inte. Jag har inte gjort något för att behandlas på annat än ett bra sätt. Alla dåliga saker jag någonsin gjort har jag även tagit konsekvenserna för. Men du då?

made by me

img_6807 (MMS)

made by me


jag hatar mitt liv

nu går jag och lägger mig och dör
eller nåt