Vecka 10

Den här veckan har jag läst mer i boken "Dömd att stenas". Jag har anteckat i ett block medans jag läst. har tex plockat ut en del miljöbeskrivningar att kunna använda mig av, och fakta kring traditioner och kulturen. Har också i huvudet börjat forma karaktärerna. Arbetet går framåt men lite långsamt.

Vecka 9

Förra veckan satt jag på statsbiblioteket och det gjorde jag även idag. Det gick bra, fanns mycket fakta och framför allt inspiration att hämta ur böckerna där.

Vecka 8

Den här veckan har vi haft höstlov, så har inte gjort så mycket. Men har läst i boken jag lånade om stening. Nu på fredag ska jag sitta på stadsbiblioteket och jobba.


Blev ombedd att blogga

Systra mi sa åt mig att blogga. Då kan jag väl göra det.
Idag ska jag, och förhoppningsvis resten av de boende i denna lägenhet, städa. Jag ska, förhoppningsvis, tvätta. Om jag får en tid i tvättstugan. Idag kommer mamma hem från en jobbresa i Turkiet nämligen.
Har tänkt vara en så bra dotter att jag står för matlagandet ikväll.

De senaste dagarna har jag ätit quorntacos. Flera gånger. Jesus, vad det är gott!!

Vet inte varför jag är vaken just nu. Vaknade sju och kunde inte somna om. Ska ned i tvättstugan snart och hoppas på att norpa en tvättid!
Nu rättare sagt.

Hejdå korvar.


<3

 


abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö

Har inte bloggat pga. oförmögenhet att blogga!
Har spenderat helgen på äventyr i Göteborg!