Nöjd!

Kunde inte låta bli att testa den nya ansiktsmasken så fort som möjligt :) Så det blev att tvätta av det fina sminket jag fixat, och lägga på masken!
Det var en ny upplevelse, kan jag lätt säga! Man hoppas ju alltid på något mirakel varje gång man använder en ansiktsmask fast man vet egentligen att såå mycket kommer inte hända..
Men med den här! Ojoj, upplevelsen startade när jag öppnade burken! Helt olivgrön och kornig, och doftade ganska starkt av lera och pepparmint! I mina ögon, bara positivt!
Konsistensen var ganska fast, långt ifrån rinnig och klibbig! Samma konsistens man får när man gör kokkosbollar, nästan! :D
Redan när jag började applicera masken kände jag effekten, det sved inte direkt utan.. ja hur beskriver man det? Som pepparmint känns på huden haha!
Utseendet när masken väl satt på huden var så som man ser i amerikanske filmer! Ett ordentligt lager, hade passat snyggt med gurkskivor!
Det är något jag tycker är tråkigt med tex. HM's masker, när de sitter på ser det ungefär ut som att man daskat på ett fetinglager med kroppsyougurt i ansiktet.. Tråkigt!
Masken torkade så småningom på huden och stelnade och FÖLL nästan av lär jag log haha!
Lostnade väldigt lätt, fram till att jag försökte tvätta bort det med vatten.. Det var nästan det enda minuset, det var väldigt svårt att få bort! Fick stå ett bra tag och gnugga.. Det ledde iochförsig till att ansiktet blev ordentligt peelat, men jobbigt om man vill ha bort den snabbt!
När jag väl fick av den och smörjde in ansiktet så blev jag sååååå len! Inga döda hudceller här inte :D

Blev ett låångt inlägg vara om en ansiktsmask haha! Lägger inte in någon bild, alla blev fruktansvärt fula.... Ni får istället en väldigt gammal och ganska ful bild på mig haha! Så här nöjd är jag med min nya ansiktsmask! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0