Dag 09 – Min tro

Förut kallade jag mig kristen. Jag valde att döpa och konfirmera mig, inte bara för att alla andra gjorde det och att det var en kul grej, utan för att jag faktiskt trodde på en hel del av vad vi pratade om.
Nu vet jag inte vad jag vill kalla mig, eller om jag vill kalla mig något. Är inte riktigt säker på vad jag tror ens längre.
Något jag kan säga att jag tror på, är att det finns något efter döden. Jag totalt vägrar tro att när man dör så är man bara borta. För det skulle betyda att jag aldrig, aldrig någonsin kommer få träffa min mormor och alla andra som dött, igen. Och det kan jag verkligen inte tro, för det är jag säker på att jag kommer göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0