Det kungliga bröllopet

Eftersom att så många är i allmänhet trötta på att höra eller läsa om bröllopet så kan jag varna er redan nu - jag kommer skriva om det!!

Jag somnade efter en dusch runt tolv kanske, var jättetrött. Vaknade medans svt's kommentatorer höll på att läsa upp namnen på dem som gick in i kyrkan. Hade inte ens planerat att kolla på det, kanske se det efteråt på svt.se.. Men så blev det ju inte. Alla var så fina och jag var riktigt nyfiken på Victorias klänning!

Jag kollade från lite innan vigseln - ända fram tills de slutade filma valsen!

Jag kan inte bestämma mig för om mitt favorit-moment är själva vigseln med Daniels tårar och när dem sa "Ja!", eller Daniels tal till Victoria.. Men det måste nästan vara talet, för jag har sett det typ tio gånger till efteråt..

Såhär fint var det, för dem som inte sett det.. Åh, jag blev lite kär i Daniel efter det här.. Har inte brytt mig så mycket förut, han har bara verkat tråkig. Nu spelar det ingen roll om han är tråkig, talet gjorde allt :)

 

Okej, kyssen då.. Först blev jag bara riktigt besviken, jag ville se en riktig megakyss som varade i hundra år.. I kyrkan fick man ingenting, och ute på trappan bara en liten puss.. Men, sen började dem småpussas! När Victoria och kungen höll tal, på middagen, lite överallt! Så alla dem pussarna sammanlagt blev nog lika mycket värda som en sån jag ville se från början!


Ett annat ögonblick jag blev förälskad i var när man såg att Orsa Spelmän var med i kyrkan! Hahahaha! Kan det bli bättre, åh! Älska orsa spelmän..

 

Jag tycker att bröllopet var precis som det borde vara! Folk verkar glömma att det faktiskt ÄR ett prinsessbröllop! Det SKA vara storslaget, pampigt och magiskt! Och det var det ju, men samtidigt med en känsla av det moderna samhället.

Vigsel med massa kungligheter, vagn och båt genom hela staden - vinkandes, kanoner som saluterar, flygplan, tal till folket, stor middag, vals!

 

Sist måste jag nämna brudklänningen.. SÅ vacker! Inte för mycket, inte för diskret, jättesöt liten ärm, skitsnygg nedvikt krage, och bältet och släpet som också var jättefint. Det var nog den finaste brudklänning jag sett någonsin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0