Glad i magen

Måste ägna ett inlägg åt middagen jag åt idag. Varför?
För att den var fantastiskt god.
För att jag blev mättare än jag varit på väldigt länge och fortsatte vara det i väldigt många timmar.
För att jag knappt kan vänta tills nästa gång vi lagar det.
För att jag vill att andra människor ska kunna laga samma sak och uppleva samma fantastiska maträtt!

För att skapa detta underbara gör du så här:

- Ta lövbiff, ca 2 st per person. Skiva dessa i strimlor

- Ta dessa strimlor och stek dem i smör.

- När dessa strimlor är färdig
(genom)stekta, häller du på ordentligt med ovispad grädde.

- I denna grädden häller du sen soya, grillkrydda, vitpeppar, alternativt lite salt, smaka av!

- Fyll upp en kastrull med vatten och låt koka upp
(du kan ju göra detta lite tidigare men det blit godare om soyasåsen får tjockna lite)

- Lägg i lämplig mängd spagetti. Salta.

-Låt koka klart.

- Servera, ät, njut, och dö lite för att det är så gott.

Om man vill äta det här liite nyttigare (äckligare) kan man äta det med tex grönsaker, eller som mor min, wookad vitkål..

Annars kan man äta det så där och sen typ inte äta på en vecka så jämnar det ut sig :D
Ät inte för mycket bara, allvarlig matkoma kan garanteras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0