Körv

Se där! Fick ju nästan halva listan avklarad i ett nafs, känner att jag är ganska duktig nu va...
Nä? Nehe...

Jaja, korv med bröd blir det till middag! Och ett GALET STORT glas mjölk till.. Haha!
På tal om korv, jag tycker det är så tråkigt att vi inte äter korv i Sverige som man gör i Norge. Jag har iallafall inte sett det någonstans!
I Norge äter man korven i ett bröd, lite likt tunnbröd.. Men bara på form och platthet, smaken ät inte ens i närheten av tunnbröd, inte konsistensen heller!

Tunnbröd;
Sött, mjukt, bubbligt, lätt.

Lompe (som det då heter i Norge);
Salt och segt!

Låter väl säkert helt vidrigt, vilket jag också trodde det var. Jag som är världens mest kräsna människa, inte så förvånande om jag inte hade gillat det. Men jag smakade och ÅH SÅ GOTT! :) Jag har ju bara ketchup i mina men man kan ju ha en massa grejer.. låter verkligen som en tunnbrödrulle, men det är inte så! Lompe är dessutom mindre än ett tunnbröd, ungefär exakt lika långt som en korv :)

Nog om korv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0