Måste skrivas om, utan tvekan

Såg just en film. OMG säger jag bara. Jag gråter nästan alltid till filmer eftersom jag har lätt att "känna med".. Men denna "kände jag med" så mycket att jag fortsatte gråta i tio minuter efter att filmen var slut, jag började BRY MIG OM karaktärerna i filmen..

Filmen jag såg heter My Sisters Keeper! (På svenska "min älskade syster" eller "allt för min syster".. ngt) Huvudpersonen heter Anna och är lillasyster till cancersjuke Kate. Anna är ett provrörsbarn, designat för att vara en perfekt donator till sin syster. Anna har hela sitt liv fått genomgå smärtsamma och dramatiska medicinska procedurer och donationer för sin systers skull. När hennes föräldrar tillslut beslutar att Anna ska få donera sin ena njure till Kate bestämmer hon sig för att stämma föräldrarna och vinna rätten över sin egen kropp.. NU har jag lust att bara spoila hela slutet men det ska jag inte.. Men herre vad jag grinade, från början till slut!

Om du vill se filmen så vill jag bara säga några saker ;

Det är inte en feel-good-movie
Se den inte om du inte tycker om att bli berörd av filmer.
För man gråter ögonen ur sig.
Speciellt om man har ett syskon.

Annars, SE DEN!


(jag vet jag vet, Cam brukar bara vara med i komedier, men det här är helt annorlunda, låt er icke avskräckas)


Kommentarer
Postat av: Mamma Sussie

Den måste jag se! Såg den på videobutiken i går och ville hyra den men det funkar ju inte för Isa! Kram!

2010-03-01 @ 08:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0